تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از بلوار میرداماد، جنب بانک اقتصاد نوین، پلاک 1180، طبقه دوم، واحد 4

۹ دقیقه
تزریق ژل لب

تزریق ژل لب

آنچه می خوانید...

تزریق ژل لب یکی از اقداماتی است که در حیطه جراحی صورت انجام می شود و می تواند به شما نمای زیبا تری از لب بدهد . این تقویت در دو بعد تقویت ضخامت لب و برجسته نمودن ان انجام می شود. تزریق ژل به داخل لب می باشد و به آن ظاهری بسیار زیبا، برجسته و  جوان می دهد. اگر از ظاهر لب‌های خود راضی نیستید، ژل لب یکی از ایمن ترین روش های رفع ایرادات ظاهری لب ها می باشد. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد تزریق ژل لب بدانید.

دلایل تزریق ژل لب

بزرگ کردن لب برای هر فردی که از نازک شدن لب‌ها رنج می‌برد و یا لب هایی که حجم خود را از دست داده است و خطوطی از جمله خطوط عمودی کوچک اطراف دهان ایجاد شده است، یک روش عالی است. راه حل این مشکل تزریق ژل لب است. کسانی که می‌خواهند شکل و ساختار لب‌های خود را تغییر دهند، کاندیدای ایده‌آلی برای بزرگ‌کردن لب‌ها هستند. رایج ترین راه برای دستیابی به اثر مطلوب از طریق فیلر های پوستی تزریقی است. در کل تزریق ژل لب به دلیل موارد زیر انجام می شود:

  • هزینه مقرون به صرفه
  • برجستگی لب ها
  • ماندگاری مناسب
  • متناسب نمودن صورت
  • افزایش اعتماد به نفس
  • جوانسازی صورت
  • رفع مشکلات باریک شدن لب ها در صورت افزایش سن
  • امکان تخلیه آسان در صورت عدم رضایت از نتایج تزریق
  • اثرات بسیار سریع

در مورد لیپوساکشن بیشتر بدانید.

هزینه تزریق ژل لب

تزریق ژل لب برای چه کسانی مناسب است؟

ممکن است کاندیدای خوبی برای بزرگ کردن لب باشید اگر:

  • افرادی که لب های آنها با افزایش سن نازک تر شده اند.
  • افرادیکه همیشه لب های نازکی داشته اند.
  • افرادی که به دلیل عدم وجود لب های متناسب تناسب چهره آنها بهم خورده است.
  • افرادی که از ظاهر خود به ویژه لب ها ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: درمان گودی زیر چشم

روال تزریق ژل لب

این روش معمولا ۲۰-۳۰ دقیقه طول می کشد. قبل از تزریق، از کرم بی حس کننده موضعی روی لب ها استفاده می کنیم تا درمان تا حد امکان بدون درد باشد. هنگامی که کرم بی حس کننده اثر کرد، فیلر لب به لب ها تزریق می شود. مانند هر تزریق در بافت پوست، مقداری تورم اتفاق می افتد، اما معمولاً در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول فروکش می‌کند. توصیه می شود به محصول پرکننده و بافت اطراف آن ۱۰-۱۴ روز داده شود تا اثر کامل حاصل شود، و سپس می توانید انتظار داشته باشید که نتایج تا مدت ها باقی بماند.

نتایج فردی متفاوت خواهد بود. بنابراین ضروری است که انتظارات و ارزیابی نیازهای خود را به جراح پلاستیک خود اطلاع دهید. در بیشتر موارد ما معمولاً می‌توانیم در همان تاریخ مشاوره شما، عمل برجسته سازی و یا تقویت لب را انجام دهیم. ما در تلاش هستیم تا با شما برای ایجاد یک برنامه درمانی همکاری کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید و صورت شما را زیباتر از قبل کنیم.

شایان ذکر است که علاوه بر مراقبتهای معمول قبل از عمل، ناشتا بودن و سایر موارد در مورد اتاق عمل، عدم حرکت زیاد لب بعد از جاگذاری و استفاده از مواد غذایی سبک بعد از عمل از سایر توصیه های ضروری است.

بهترین دکتر تزریق ژل لب

بیشتر بخوانید: سن مناسب عمل بلفاروپلاستی

در ادامه می توانید مصاحبه ایی که با دکتر بابک ساعدی در خصوص تزریق ژل لب انجام شده و در نشریه چاپ شده است را مطالعه بفرمایید.

وی دراینباره می گوید: لب ها جزو اعضایی هستند که در زیبایی صورت شخص از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و همچنین به عنوان فاکتوری برای زیباتر شدن چهره افراد تلاش می کنند.

با توجه به اینکه از نظر زیبا شناختی فرد باید از برجستگی لب مناسبی برخوردار باشد بخصوص در ناحیه خطوط بالای لب، لب ها باید برجستگی و قوام مناسبی را دارا باشد. برای افراد بسیاری رسیدن به این نوع از فاکتورها اهمیت دارد.

دکترساعدی خاطرنشان کرد:افتادگی در لب پایین و فرو رفتگی درلب بالای برخی از افراد به دلیل عوامل ژنتیکی ممکن است اتفاق بیفتد.

فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت اضافه کرد : با توجه به اینکه لب یکی از احساسی‌ترین نقاط صورت است ، با افزایش سن، لب‌ها، همه یا بخشی از ظاهر سالم و خوش‌فرم خود را از دست می‌دهند و دو طرف دهان نیز دچار افتادگی و چین و چروک‌های عمودی می‌شود و لب ها قوام خود را از دست می دهند .

وی عنوان کرد : باید سازش فرم لب با قیافه ظاهری فرد و هماهنگی ان را پزشک یا جراح تایید نماید. هدف از برجسته و حجیم کردن لب، بازگرداندن حالت طبیعی، جذابیت و افزایش نسبی منطقه‌ دهان است.

دکتر ساعدی بیان کرد : برخی از افراد به دلیل گرایش به مد تمایل به بزرگ تر کردن لب داشته و معمولا برای بر طرف کردن نقایص از روش های مختلف جراحی و غیر جراحی استفاده می کنند که در نتیجه عکس خواسته آنها حاصل خواهد شد لذا توصیه می شود هیچگاه اشخاص تصویر لب های فلان هنرپیشه یا سوپر استار را الگویی برای لب خویش قرار نداده و از متخصص نخواهند که دقیقا همان شکل و شمایل را برایشان ترتیب دهد زیرا باید فاکتورهای بسیاری جهت انجام این موارد در نظر گرفته شود که در برخی موارد امکان انجام وجود ندارد و می تواند در آینده برای فرد هم عوارض داشته باشد و هم باعث دلزدگی در فرد گردد .

دکترساعدی با بیان این نکته که ” به طور کلی ایجاد برجستگی لب ها به صورت جراحی و غیر جراحی توسط متخصصان انجام می شود“، عنوان کرد:معروف ترین روش غیر جراحی جهت برجستگی لب ، تزریق ژل می باشد که در دنیا نیز  بسیار شایع است .

فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت عنوان کرد : ژل ها به دو گونه هستند  ژل های دائمی یا غیر دائمی . ژل های دائمی به دلیل اینکه دارای عوارض بسیاری هستند در جهان روشی منسوخ شده هستند ولی ژل های غیر دائمی از جنس ” اسید هیالورونیک ” می باشند ، پزشکان اجازه تزریق آن را در لب را دارند و معمولا مدت ماندگاری تزریق ژل بر روی لب ها شش ماه الی یکسال است.

وی با بیان این نکته  که ” از جمله روش های موقت نیز پروتز است که طرفداران کمی دارد “، اظهار کرد: غیر از روش تزریق ژل، تزریق چربی هم راهکاری دیگری است جهت برجسته کردن لب که دارای جذب بالایی است و می تواند باعث رضایت افراد شود.

این متخصص اظهار داشت : از جمله روش های جراحی جهت برجسته کردن لب ، پیوند چربی است . پیوند چربی بر روی لب می تواند ضخامت لب را تقویت نماید .

وی ادامه داد: جراحی لیفت نیز جهت برجسته کردن لب به طرق مختلف انجام می شود و معمولا از زیر بینی است، به گونه ای که اسکاری در زیر بینی ایجاد می کنند ودرافرادی که فاصله بین بینی و لب آنها زیاد است  یا طول لب بالای شان بلند است ، تقویت لب  بدین صورت انجام می شود .

دکتر ساعدی اظهار داشت: در برخی موارد نیز استفاده از مخاط دهان برای تقویت بخش قرمزلب استفاده می شود که جزو روش های جراحی هستند که دارای نتایج خوبی نیز هستند .

وی در پایان گفت : افرادی که سابقه تبخال دارند درصورت انجام اعمال جراحی برای برجستگی لب باید به پزشک اطلاع داده و  داروی ضد تبخال قبل از جراحی استفاده کنند زیرا باعث شیوع تبخال می شوند.

ژل لب

بیشتر بخوانید: هزینه جراحی ترمیمی بینی

کلام آخر

اگر دارای لب های باریک هستید که با دیگر نقاط صورتتان هم خوانی ندارد، تزریق ژل لب یکی از بهترین، سریعترین و موثر ترین روش های برجسته سازی لب ها می باشد.

سوال متداول

دکتر ساعدی

دکتر بابک ساعدی (متخصص گوش و حلق و بینی)

دکتر بابک ساعدی، یکی از جراحان زیبایی کشور است که دارای مدرک فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه استانفورد آمریکا می باشند. ایشان سالانه صدها جراحی موفقیت صورت را انجام می دهند و عضو رسمی آکادمی جراحان پلاستیک بینی و صورت اروپا هستند. ایشان همچنین به دلیل تخصصشان در جراحی های گوش، حلق و بینی بسیار مطرح و شناخته شده هستند و در حال حاضر استاد تمام (فول پرفسور) دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *