تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از بلوار میرداماد، جنب بانک اقتصاد نوین، پلاک 1180، طبقه دوم، واحد 4

دکتر بابک ساعدی / بلاگ / مقالات / درمان گودی زیر چشم
۴ دقیقه
درمان گودی زیر چشم

درمان گودی زیر چشم

آنچه می خوانید...

درمان گودی زیر چشم، دارای روش های مختلفی است. در واقع گودی زیر چشم مشکل شایعی است که حتی در جوانان نیز ممکن است ظاهر شود. افرادی که از گودی زیر چشم رنج می برند اغلب خواهان یک راه حل دائمی هستند. برای بیمارانی که برای گود بودن زیر چشم مراجعه می کنند روش های مختلفی وجود دارد. در این مقاله به این روش ها پرداخته شده است. تا پایان با ما همراه باشید.

دلایل درمان گودی زیر چشم

یک عارضه جانبی رایج روند پیری، عمیق شدن حفره های زیر چشم است که به آن فرورفتگی اشک یا گودی زیر چشم نیز می گویند. این از نشانه طبیعی پیری به این دلیل اتفاق می افتد که بافت نرم با افزایش سن حجم خود را از دست می دهد و اغلب از طریق عوامل سبک زندگی مانند استرس و کمبود خواب، بیشتر می شوند. این امر می‌تواند منجر به سیاهی دور چشم‌ها و ایجاد ظاهری خسته شود که می‌تواند پیرتر از آنچه احساس می‌کنید به نظر برسید. خوشبختانه، امروزه درمان های گودی زیر چشم وجود دارد که به کمک آنها می توان به صورت دائمی یا موقت از شر گودی زیر چشم رهایی یافت.

درمان فرورفتگی زیر چشم

در مورد سن مناسب عمل بلفاروپلاستی بیشتر بدانید.

روش های درمان گودی زیر چشم

  • کاشت ایمپلنت: ایمپلنت های اشک از سیلیکون نرم ساخته شده اند و به طور خاص برای ناحیه زیر چشم طراحی شده اند. در جراحی کاشت، ایمپلنت ها بدون هیچ برش خارجی یا قابل مشاهده، وارد چشم ها می گردد.
  • تزریق فیلر: برخی از پزشکان فیلرهای دائمی یا نیمه دائمی را پیشنهاد می کنند. تزریق فیلر های موقت اسید هیالورونیک، هیچ ضرری برای بدن ندارد، زیرا اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد. به طور کلی قرار دادن موارد دائمی در بافت نرم می تواند از نظر زیبایی مشکل ساز باشد، زیرا افزایش سن و کاهش حجم می تواند ظاهر نا مناسبی را ایجاد کند. به همین دلیل است که امروزه بهره گیری از روش های غیر دائمی دارای طرفدارهای بیشتری است.
  • جراحی: امروزه استفاده از روش های جراحی بلفاروپلاستی و جراحی لیفت صورت کمک شایانی به رفع گودی زیر چشم نموده است. برای انجام بلفاروپلاستی فرد باید کاندیدای مناسب باشد. مزیت این روش دائمی بودن و ایجاد نتایج ماندگار است.
  • لیزر: در صورتی که گود به نظر رسیدن چشم ها به دلیل تیرگی این ناحیه باشد، امروزه می توان از لیزر برای درمان آن استفاده کرد. که البته این درمان حتما باید توسط متخصص پوست انجام شود. همچنین چینهای ظریف این ناحیه با لیزر قابل ترمیم است که معمولا در این درمان ها لیزر CO2 استفاده می شود.
  • تزریق چربی: تزریق چربی در این نواحی نیز قابل انجام است. البته باید درنظر داشت با توجه به ماهیت مشکل در قسمت زیر چشم نمیتوان کامل این قسمت را با چربی پر کرد و حتما باید کمتر از حد ایدهآل به این ناحیه تزریق چربی نمود. زیرا در صورت افراط در مصرف چربی، این ناحیه حالت بدفرم به خود می گیرد.
فرو رفتگی زیر چشم

بهترین درمان گودی زیر چشم چیست؟

در بیشتر مواقع بهترین درمان برای گودی زیر چشم استفاده از فیلر هیالورونیک اسید است. این روش این امکان را می دهد که گودی زیر چشم با دقت و معمولاً بدون کبودی درمان شود. پرکننده های بافت نرم به خوبی با حالات صورت حرکت می کنند و لبه های سفت و سختی ندارند. بنابراین طبیعی تر از ایمپلنت به نظر می رسند. این روش از تزریق چربی نیز طبیعی تر به نظر می رسد.

در این زمان، درمان ترجیحی برای گودی زیر چشم با پرکننده‌های نرم هیالورونیک اسید مانند Restylane یا Juvederm است. ضروری است که در تزریق فیلر زیاده روی نشود. در ابتدا فیلر به زیر چشم تزریق شود و در صورت عدم رضایت بیمار یا نیاز به انجام تزریق مجدد مقدار بیشتری تزریق شود. در کل همیشه بهتر است در ابتدا نسبت به مقدار پرکننده زیر چشم محافظه کار باشید و در صورت نیاز بعد از دو هفته درمان را تکرار کنید.

کلام آخر

هنگام در نظر گرفتن گزینه درمان گودی زیر چشم، مهم است که بدانیم هیچ درمان دائمی وجود ندارد زیرا بدن فرد با افزایش سن دستخوش تغییر می گردد. این تغییرات به ویژه در استخوان ها و بافت نرم می باشد. ناحیه چشم ظریف است و پوست پلک نازک ترین پوست بدن است. در مقایسه گزینه های ایمپلنت، پیوند چربی و پرکننده اسید هیالورونیک، روش های بلفاروپلاستی و استفاده از فیلر اسید هیالورونیک ترجیح داده می شود و بهترین نتایج را در صورت انتخاب بهترین جراح پلاستیک صورت در پی دارد.

دکتر ساعدی

دکتر بابک ساعدی (متخصص گوش و حلق و بینی)

دکتر بابک ساعدی، یکی از جراحان زیبایی کشور است که دارای مدرک فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه استانفورد آمریکا می باشند. ایشان سالانه صدها جراحی موفقیت صورت را انجام می دهند و عضو رسمی آکادمی جراحان پلاستیک بینی و صورت اروپا هستند. ایشان همچنین به دلیل تخصصشان در جراحی های گوش، حلق و بینی بسیار مطرح و شناخته شده هستند و در حال حاضر استاد تمام (فول پرفسور) دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *