تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از بلوار میرداماد، جنب بانک اقتصاد نوین، پلاک 1180، طبقه دوم، واحد 4

دکتر بابک ساعدی / تزریقات / 6 تفاوت تزریق بوتاکس و ژل
۶ دقیقه
تفاوت تزریق ژل و بوتاکس - دکتر بابک ساعدی

6 تفاوت تزریق بوتاکس و ژل

آنچه می خوانید...

تفاوت های تزریق بوتاکس و ژل باعث می‌شود که افراد در انتخاب روش مناسب با مشکل مواجه شوند. افزایش سن و اتفاقات دیگر باعث می‌شود که چین‌وچروک‌ها تا حدود زیادی افزایش پیدا کنند. اکثر افراد به جوانسازی اهمیت زیادی می‌دهند و دوست دارند که همیشه شاداب و سرحال به نظر برسند.  به همین دلیل، تزریق ژل و بوتاکس از تاثیرگذارترین روش‌ها برای از بین بردن چروک‌های صورت به شمار می‌روند. برای انتخاب بهترین روش، لازم است که با تفاوت تزریق بوتاکس و ژل به صورت کامل آشنا باشید.

چه زمانی نیاز به تزریق ژل و بوتاکس است؟

اکثر افراد به دنبال یک زمان خاص برای تزریق بوتاکس هستند، اما هیچ قانون دقیق و مشخصی برای این کار وجود ندارد. بسیاری از افراد در اواخر دهه سی و چهل سالگی شروع به تزریق بوتاکس برای پیشگیری از چین‌وچروک صورت خود می‌کنند. در نتیجه، هیچ سن خاصی وجود ندارد تا به صورت خود ژل یا بوتاکس را تزریق کنید. پس بهتر است به تغییرات پوست خود توجه کنید تا بهترین زمان تزریق بوتاکس و ژل را پیدا کنید. زمانی که حس کردید چروک‌های ریزی روی صورت شما نمایان شده، بهتر است که این کار را آغاز کنید. تفاوت تزریق بوتاکس و ژل در این موقعیت مهم نیست و فقط باید روی از بین بردن چروک‌ها تمرکز کنید.

اگر می‌خواهید از تبدیل چین و چروک‌های کوچک به چروک‌های عمیق خودداری کنید، تزریق بوتاکس و ژل زودهنگام می‌تواند راه حل خوبی برای پیشگیری باشد. بوتاکس و تزریق ژل برای افراد بالای 18 سال تایید شده است و اکثر پزشکان بر این باور هستند که اواخر بیست سالگی و دهه سی سالگی بهترین سن برای پیشگیری از ایجاد چین‌وچروک صورت است. قبل از این سنین و اگر چین و چروکی روی پوست وجود ندارد، پس تزریق زودهنگام غیر ضروری و حتی آسیب زننده خواهد بود.

✍️ بیشتر بدانید: تزریق ژل به بینی

6 تفاوت‌ عمده تزریق ژل و بوتاکس

تفاوت تزریق بوتاکس و ژل در موارد مختلفی است که در ادامه تاثیرگذارترین آن ها را به طور کامل شرح داده‌ایم:

1- ماده فعال

در تزریق ژل و بوتاکس از دو ماده کاملا متفاوت استفاده می‌شود. معمولا اسید هیالورونیک پر مصرف ترین ماده ای است که برای تزریق ژل به کار برده می‌شود و به طور طبیعی نیز در بدن وجود دارد. در مقابل، ماده بوتاکس حاوی سم بوتولینوم است. زمانی که این سم به عضلات تزریق می‌شود آن‌ها را فلج کرده و باعث می‌شود که دیگر چروک و پیر نشوند.

۲- عملکرد

با این که ژل و بوتاکس هر دو برای جوانسازی و برطرف کردن چین و چروک‌ها به کار می‌روند، اما عملکرد یکسانی ندارند. ژل معمولا به صورت ماده پرکننده عمل می‌کند و به پوست حجم می‌دهد تا چروک‌ها را برطرف کند. از طرفی، شل شدن و افتادگی پوست نیز تا حدی با این روش از بین می‌رود. بوتاکس با این که تا حدی به ناحیه مورد نظر حجم می‌دهد، اما بیشتر عملکرد آن در جهت فلج کردن عضلات و بهبود چین و چروک‌های سطح پوست خواهد بود.

تفاوت تزریق بوتاکس و ژل در اثرگذاری

۳- اثرگذاری

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که تفاوت تزریق بوتاکس و ژل در اثرگذاری آن‌ها چیست؟ بوتاکس معمولا در اکثر افراد نتیجه می‌دهد و اثرگذاری آن در عرض یک هفته پس از تزریق مشخص خواهد بود. عوارض جانبی این روش کم است اما اگر نسبت به آن تردید دارید یا شرایط خاصی دارید که از تزریق بوتاکس جلوگیری می‌کند، بهتر است که تزریق ژل را امتحان کنید. بسته به ماده ای که انتخاب می‌کنید، ژل‌ها اثرگذاری متفاوتی روی ناحیه مورد نظر دارند. در هر دوی آن‌ها زمان از بین رفتن اثر آن باید نسبت به تمدید اقدام کنید پس بهتر است حتما با متخصص زیبایی و پلاستیک مشاوره داشته باشید.

۴- محل استفاده

بوتاکس را می‌توانید در نواحی مختلف صورت مانند بوتاکس خطوط افقی پیشانی یا بوتاکس چروک دور چشم به کار ببرید. در حالی که تزریق ژل به لب قابلیت حجم دهی به آن را داشته و یا حتی زاویه سازی فک با تزریق ژل نیز ممکن است. همچنین می‌توانید این ماده را در نواحی فک و گردن نیز تزریق کنید.

۵- ماندگاری

میزان ماندگاری مهم‌ترین تفاوت تزریق بوتاکس و ژل است. اکثر افراد به دنبال روشی هستند که ماندگاری بیشتری داشته و بتوانند چین و چروک‌های خود را تا مدت زیادی از بین ببرند. به همین دلیل دانستن میزان ماندگاری ژل و بوتاکس ضروری است. معمولا بوتاکس ماندگاری کمتری داشته وفقط تا حدود شش ماه اثرات آن حفظ می‌شود. تزریق ژل نیز از 6 ماه تا 1 سال ماندگاری خواهد داشت.

✍️ بیشتر بدانید: مراقبت های پس از عمل تزریق بوتاکس

۶- میزان تزریق

مورد دیگری که در بوتاکس و ژل متفاوت است، میزان تزریق هر ماده در آن‌ها است. از آن جایی که ماده فعال بوتاکس حاوی سم است، پس قاعدتا باید کمتر تزریق شود. اگر از بوتاکس برای دور چشم خود استفاده می‌کنید، حدود پنج تا دوازده واحد ماده برای تزریق کافی خواهد بود. در مورد تزریق ژل نیز این مورد به کاربرد مد نظر و میزان چین‌وچروک‌ها و صد البته صلاحدید درمانگر شما بستگی دارد. در صورتی که در قسمت گونه‌ها تزریق ژل را انجام می‌دهید، تا دو سی سی برای هر طرف کافی است.

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟

با توجه به تفاوت تزریق بوتاکس و ژل نمی‌توان به طور قطع گفت که کدام روش بهتر است. انتخاب هر کدام از آن‌ها بستگی به وضعیت و ترجیح شما دارد. به طور معمول، افرادی که قصد دارند در عین جوانسازی به صورت خود حجم بدهند بهتر است که از تزریق ژل استفاده کنند اما اگر هدف شما صرفا رفع چین و چروک صورت است، تزریق بوتاکس انتخاب بهتری به شمار می‌رود.

انتخاب بوتاکس یا ژل، دغدغه بسیاری از افراد

امروزه روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد و اکثر افراد با توجه به بودجه و هدفی که دارند بهترین روش را انتخاب می‌کنند. تفاوت تزریق بوتاکس و ژل باعث شده است که هر کدام کارکرد خاصی داشته باشند. در این مطلب به تمامی تفاوت‌های این رو روش اشاره کردیم. اگر هنوز هم نمی‌توانید بین این دو روش بهترین را انتخاب کنید، می‌توانید با تماس با دکتر بابک ساعدی، از مشاوره تلفنی ایشان بهره مند شوید.

*~ سوالات متداول درباره تفاوت تزریق بوتاکس و ژل ~*

۱- در جوان‌تر نشان دادن صورت بوتاکس بهتر عمل می‌کند یا تزریق ژل؟

تزریق ژل برای برطرف کردن کاهش حجم در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود در حالی که بوتاکس بهترین گزینه برای انواع چین و چروک خواهد بود، پس نتیجه بهتری برای جوانسازی دارد.

۲- با توجه به تفاوت تزریق بوتاکس و ژل، کدام یک طبیعی‌تر به نظر می‌رسد؟

با توجه به نتایج هر یک در افراد مختلف می‌توان گفت که ژل ظاهر طبیعی‌تر و نرمال‌تری به ظاهر شما خواهد داد.

۳- هزینه بوتاکس بیشتر است یا ژل؟

با توجه به مواد اولیه که در هر کدام استفاده می‌شود، هزینه تزریق ژل بیشتر است.

دکتر ساعدی

دکتر بابک ساعدی (متخصص گوش و حلق و بینی)

دکتر بابک ساعدی، یکی از جراحان زیبایی کشور است که دارای مدرک فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه استانفورد آمریکا می باشند. ایشان سالانه صدها جراحی موفقیت صورت را انجام می دهند و عضو رسمی آکادمی جراحان پلاستیک بینی و صورت اروپا هستند. ایشان همچنین به دلیل تخصصشان در جراحی های گوش، حلق و بینی بسیار مطرح و شناخته شده هستند و در حال حاضر استاد تمام (فول پرفسور) دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *