تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از بلوار میرداماد، جنب بانک اقتصاد نوین، پلاک 1180، طبقه دوم، واحد 4

دکتر بابک ساعدی / جراحی بینی / جراحی زیبایی بینی
۱۱ دقیقه
جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

آنچه می خوانید...

بینی یکی از اجزا مهم صورت می باشد. زیبا نبودن این بخش منجر به افت اعتماد به نفس و کاهش کیفیت زندگی فرد می گردد. امروزه جراحی زیبایی بینی یکی ازجراحی های بسیار شایع در میان افراد مخصوصا ایرانیان می باشد. با انجام این جراحی تناسب صورت و زیبایی صورت فرد تضمین می شود و فرد احساس بهتری خواهد داشت. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد جراحی زیبایی بینی، هزینه جراحی بینی، عوارض و مزایای آن بدانید.

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی یکی از شایعترین روشهای جراحی زیبایی بینی و صورت می باشد که ایران رتبه اول را در این جراحی ها دارا می باشد. این جراحی علاوه برکاهش گرفتگی بینی باعث کاهش یا افزایش اندازه بینی، تغییرشکل نوک بینی ، برداشتن قوزبینی ، کوچک شدن سوراخهای بینی و تغییر زاویه بینی و لب بالائی می شود. برای اینکه بتوانید جراحی بینی انجام دهید، باید بالای 18 سال باشید. به منظور داشتن نتایج بهتر از جراحی بینی، توصیه می گردد که این جراحی را توسط جراح پلاستیک صورت و بینی انجام دهید. همچنین به منظور درمان قطعی گرفتگی، پولیپ و انحراف بینی توصیه می گردد که با یک متخصص گوش، حلق و بینی مشاوره داشته باشید.

انواع جراحی بینی

انواع جراحی بینی با توجه به نوع بینی فرد مشخص می گردد. بعضی از افراد بینی های گوشتی و بزرگ، با پوست ضخیم دارند. برخی از افراد هم بینی های استخوانی و با قوز زیاد و نوک افتاده دارند. دکتر بابک ساعدی یکی از بهترین متخصصان جراحی بینی استخوانی و گوشتی هستند. ایشان هم در زمینه جراحی بینی گوشتی و هم جراحی بینی استخوانی حرف اول را در تهران می زنند.

تصمیم درمورد جراحی زیبائی بینی

برخی از افراد مایل به انجام جراحی زیبایی بینی هستند، اما در مورد انجام آن دودل هستند. یکی از فاکتورهایی که بر روی تصمیم برای جراحی تاثیر می گذارد، فاکتورهایی نظیر فرم اولیه بینی، میزان اصلاحات لازم، سن بیمار، انتظارات بیمار و … است. لذا ضروری است که در خصوص جراحی بینی، با یک فرد متخصص مشاوره شود. دکتر بابک ساعدی یکی از بهترین جراحان کشور است. ایشان هزاران جراحی موفق بینی دارند. اگر مایل به انجام جراحی بینی هستید، ایشان به شما در مورد نتایج جراحی توضیحات لازم را می دهند و با اطمینان خاطر می توانید در خصوص فرم ایده آل خود برای جراحی با ایشان مشورت کنید.

نتیجه جراحی پلاستیک بینی

با توجه به نتایج قابل قبول جراحی پلاستیک با روشهای جدید میزان موفقیت حدود ۹۰% را می توان انتظار داشت درحال حاضر اکثریت روشهای جراحی علاوه بر بدست آوردن زیبائی باعث حفظ و بهبود عملکرد می شود.

قبل از تصمیم به جراحی زیبائی به شما توصیه می شود، درمورد نتایج واقعی و انتظارات خود از نتایج جراحی بینی به طور کامل فکر کنید. علاوه بر آن مزایا و مشکلات جراحی نیز بررسی نمایید و بدین وسیله بهترین کمک را می توانید به تصمیم گیری جراح خود درمورد بهترین روش عمل نمایید.

مشاوره جراحی زیبائی

مشاوره جراحی زیبائی بینی از ضروریات انجام صحیح جراحی است که به طورعادی حدود یک ساعت و حداقل در دو جلسه طول می کشد . طرح سؤالات و ذکر سوابق خود دراین جلسات ضروری است همراه داشتن دوستان و یا خانواده خود دراین جلسات می تواند کمک کننده باشد . مشاوره با هدف شما درمورد جراحی بینی شروع می شود و ذکرسابقه شما نیز دراین زمان صورت می گیرد و سپس یک معاینه بینی کامل انجام می شود.

از آنجائی که جراحی شما توسط یک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پلاستیک صورت وبینی از امریکا و استاد گوش وحلق وبینی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران می انجام می شود. در این مشاوره مشکلات دیگر شما همانند پولیپ ، سینوزیت و انحراف تیغه بینی نیز مورد بررسی قرارمی گیرد درمرحله بعد از شما عکسهای دیجیتالی تهیه می شود و سپس با استفاده از برنامه های کامپیوتری به صورت مجازی بینی شما مورد تغییر قرار می گیرد که با این ترتیب ارتباط بهتری بین شما و مشاور جهت برنامه ریزی بالقوه جراحی بینی شما انجام می شود.

خطرات جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که تصمیم به جراحی بینی می‌گیرند به دو علت اقدام به این عمل می نمایند:

1. جراحی زیبایی بینی: بیشتر افرادی که برای جراحی بینی مراجعه می‌نمایند در این گروه قرار دارند، افرادی که از ظاهر بینی خود رضایت ندارند و به دنبال تغییراتی در تناسب یا اندازه‌ی بینی خود هستند.

 2. جراحی بینی عملکری (فانکشنال): افرادی که به علت افزایش سن، آسیب، پولیپ، نواقص مادرزادی و دیگر مشکلات دچار اختلال در عملکرد بینی هستند و برای تنفس دچار مشکل هستند جهت برطرف کردن این مشکلات اقدام به جراحی می‌نمایند، عمل جراحی فانکشنال ممکن است با جراحی زیبایی بینی ادغام شوند، در واقع در سال‌های اخیر اکثر افرادی که بنا به دلایل عملکردی تصمیم به جراحی دارند از جراح می‌خواهند که جراحی‌های زیبایی را نیز به صورت همزمان برای آن‌ها انجام دهد. در مورد جراحی مجدد بینی بیشتر بدانید.

با توجه به شیوع جراحی زیبایی بینی و افزایش تعداد افراد متقاضی ان در ادامه به بررسی این جراحی خواهیم پرداخت.

دلایل انجام جراحی زیبایی بینی

همان طور که اشاره کردیم افرادی که اقدام به جراحی زیبایی بینی می‌نمایند غالبا از اندازه و یا فرم بینی خود رضایت ندارند، تغییراتی که این افراد به دنبال آن هستنذ عبارت است از:

  • تغییر در اندازه‌ بینی
  • تغییر در زاویه بینی (زاویه نوک بینی)
  • صاف کردن برآمدگی‌های روی پل بینی
  • تغییر ظاهری در نوک بینی
  • باریک کردن بینی
  • کوچک کردن حفره‌های بینی

سن مناسب برای جراحی زیبایی بینی

جهت هرگونه عمل جراحی زیبایی بینی پزشکان توصیه می‌نمایند تا پایان زمان رشد کامل استخوان‌ها صبر نمائيد زیرا تغییراتی که در دوران بلوغ ایجاد می‌شود ممکن است در ساختار و ظاهر کلی بینی تاثیر داشته باشد، برای دختران این سن حدود 15 سالگی در نظر گرفته می‌شود اما در پسرها تا چند سال بعد نیز رشد استخوان‌ها ادامه دارد و باید صبر نمود. اما برای جراحی بینی به منظور برطرف کردن مشکلات عملکردی و تنفسی می‌توان در سنین پایین‌تر نیز اقدام نمود.

خطرات جراحی بینی

در تمام جراحی‌ها احتمال خونریزی، عفونت و یا واکنش‌های آلرژیک به ماده بیهوشی وجود دارد، مشکلات و خطراتی که به طور اختصاصی در جراحی بینی زیبایی بینی ممکن است پیش بیاید عبارتند از:

  • مشکلات تنفسی
  • خونریزی بینی
  • بی‌حس شدن بینی
  • عدم تقارن
  • اسکار و زخم‌های پوستی
  • عدم تناسب بینی با سایر اجزاء صورت
  • برداشتن بیش از حد غضروف، استخوان و سست شدن اسکلت بینی
  • کوچک کردن بیش از حد حفره‌های بینی و مشکلات تنفسی

بیمارانی که از نتایج جراحی اول خود رضایت ندارند باید حداقل به مدت یک سال صبر نمایند تا ابتدا بینی آن‌ها به طور کامل بهبود بیابد و سپس برای جراحی دوم که به آن جراحی ترمیمی نیز گفته می‌شود اقدام نماید.

آمادگی‌های قبل از جراحی

  • در جلسه‌ی مشاوره پیش از جراحی ابتدا جراح به بررسی پرونده پزشکی شما می‌پردازد، هرگونه دارویی که مصرف می‌نمایید باید به پزشک اطلاع دهید (حتی داروهای گیاهی و یا مکمل‌های غذایی).
  • اگر بیماری مزمنی دارید مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، اختلالات خونی (مانند هموفیلی) و … باید به پزشک اطلاع دهید.
  • معاینه فیزیکی جهت بررسی ساختار داخلی بینی، ضخامت پوست داخل و خارج بینی انجام می‌شود.
  • آزمایش خون و سایر آزمایشات لازمی را که باید انجام دهید برای شما تجویز می‌شود.
  • عکاسی از بینی در زوایای مختلف به منظور ارزیابی نتایج پس از جراحی انجام می‌شود.
  • از مصرف آسپرین و داروهای مسکن حاوی ایبوپروفن از دو هفته پیش از جراحی خودداری نمائيد زیرا موجب افزایش خونریزی در هنگام جراحی و پس از آن می‌شود.
  • نیکوتین موجب منقبض شدن رگ‌های خونی و در نتیجه کاهش اکسیژن و خون به بافت می‌شود بنابراین ۴ هفته پیش از جراحی و ۴ هفته پس از آن از مصرف سیگار خودداری نمائید. در مورد لیپوساکشن صورت بیشتر بدانید.
بهترین جراح زیبایی بینی

روش انجام جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی در بیمارستان یا یک کلینیک مجهز به اتاق عمل می‌تواند انجام شود، این جراحی در دسته‌ی جراحی‌های سرپایی قرار دارد و بیمار چند ساعت پس از جراحی می‌تواند به منزل بازگردد.

در اکثر موارد از بیهوشی عمومی و در موارد خاص ممکن است از بی‌حسی موضعی استفاده شود.

پس از بیهوشی بین حفره‌های بینی یک برش ایجاد می‌شود (در جراحی بسته این برش در داخل بینی انجام می‌شود)، سپس تغییرات لازم انجام می‌شود. در مواردی که اصلاحات بینی به غضروف اضافی احتیاج داشته باشد این غضروف از گوش یا از عمق بینی برداشته می‌شود، ممکن است ایمپلنت یا پیوند استخوان نیز احتیاج باشد.

جراحی زیبایی بینی معمولاً حدود یک تا دو ساعت زمان می‌برد، هر چقدر که جراحی پیچیده‌تر باشد زمان جراحی نیز ممکن است افزایش بیابد.

در مورد هزینه جراحی بینی بیشتر بدانید.

پس از پایان جراحی و اعمال بخیه‌هایی در خارج و داخل بینی، یک آتل پلاستیکی یا فلزی روی بینی قرار داده می‌شود که هم از ضربات احتمالی جلوگیری نماید و هم به تثبیت شکل بینی کمک نماید.

مراقبت‌های پس از جراحی

  • پس از جراحی شما به یک همراه برای بازگشت به منزل نیاز دارید.
  • به منظور کاهش خونریزی در هنگام خوابیدن سر خود را بالاتر قرار دهید.
  • آتل و پانسمان تا یک هفته در بینی شما باقی خواهد ماند، در این مدت نفس کشیدن ممکن است کمی دشوار باشد، به منظور تسهیل تنفس هوای اتاق را مرطوب نگه دارید.
  • اگر بخیه‌ها جذبی نباشند پس از یک هفته همراه با آتل خارج می‌شوند.
  • از انجام فعالیت‌های شدید به مدت چند هفته پس از جراحی خودداری نمائید.
  • حداقل به مدت یک هفته از محل کار یا مدرسه و دانشگاه باید مرخصی بگیرید و استراحت نمائید.
  • تا چند ماه پس از جراحی، بینی و صورت شما متورم خواهد بود، بنابریان برای دیدن نتیجه‌ی جراحی باید تا چند ماه صبر نمائيد.

کلام آخر

جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی های شایع در میان ایرانیان می باشد. در صورتی که این جراحی توسط بهترین جراح پلاستیک در تهران انجام شود، بر روی ظاهر فرد تاثیر به سزایی ایجاد می گردد.

سوالات متداول

دکتر ساعدی

دکتر بابک ساعدی (متخصص گوش و حلق و بینی)

دکتر بابک ساعدی، یکی از جراحان زیبایی کشور است که دارای مدرک فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه استانفورد آمریکا می باشند. ایشان سالانه صدها جراحی موفقیت صورت را انجام می دهند و عضو رسمی آکادمی جراحان پلاستیک بینی و صورت اروپا هستند. ایشان همچنین به دلیل تخصصشان در جراحی های گوش، حلق و بینی بسیار مطرح و شناخته شده هستند و در حال حاضر استاد تمام (فول پرفسور) دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *